sobota, 6 września 2014

[TŁUM][140830] showasia.ru: Wywiad z Led apple i wrażenia z koncertu w Moskwie


Po dowiedzeniu się, że Led apple przyjedzie do Moskwy, byłam niezwykle zaskoczona, ponieważ wiedziałam, że ten zespół nie jest zbyt popularny nawet w Korei, a w szczególności w Rosji, dlatego bardzo martwiłam się o małą liczbę osób podczas koncertu.

Zaraz po tym pojawiły się zamiary pojechania do Moskwy, chociaż nie dość, że mieszkam w innym mieście, to jeszcze innym kraju. Było wiele spraw dotyczących wyjazdu – wolne z pracy, nocleg, transport, itd. ale i tak się zdecydowałam. Jako administrator grupy LedApplevk.com bardzo chciałam porozmawiać z chłopakami. Kiedy pojawiła się szansa przeprowadzenia wywiadu i zrobienia sesji dla prasy przed koncertem w imieniu showasia.ru, zostałam jeszcze bardziej zmotywowana. I w dzień koncertu – 23 sierpnia 2014r. – wszystko odbyło się to w klubie Volta. Posiadacze biletów SVIP wchodzili pierwsi (mogli dostać autograf i uścisnąć dłonie z członkami zespołu), później osoby z biletem VIP (byli obecni na próbie dźwięku) i wreszcie po tym byli reprezentanci prasy.

Wchodząc do pomieszczenia, załapaliśmy się dosłownie na ostatnie chwile, kiedy chłopaki podpisywali plakaty dla SVIP-ów, a za nimi stały prezenty które dostali od fanów. Po jakimś czasie zostaliśmy zaproszeni na kulisy po lewej stronie od sceny, gdzie było bardzo ciemno. Osoby z prasy zostały posadzone na krzesłach przy małych biurkach, a z drugiej strony członkowie Led apple siedzieli na kanapie.

I przyszli… Jednak ku mojemu rozczarowaniu, pojawiły się tylko trzy osoby z pięciu – lider Youngjun, basista Kwangyeon i najmłodszy Kyumin, niestety perkusista Hyoseok i główny wokalista Hanbyul  nie czuli się najlepiej. Dzień wcześniej, 22 sierpnia, wystąpili w Wiedniu w Austrii i przyjechali do Rosji trochę późno, dokładnie w dzień koncertu, więc nie mieli wiele czasu na spanie. Okazało się również, że dwie dziewczyny które miały tłumaczyć nie były profesjonalnymi tłumaczkami, więc większość odpowiedzi na pytania była ujmowana jednym słowem. Oprócz mnie byli obecni również reprezentanci „ONNi magazine” i „K Plus magazine”, więc zadawaliśmy pytania po kolei. Z trzech członków zespołu Youngjun i Kyumin byli najbardziej aktywni.


Prawdopodobnie widziałam i czytałam wszystkie wywiady zespołu, jakie istniały w tamtym czasie, jako że jestem ich fanką (oficjalna nazwa fanklubu to LEDA), nie chciałam zadawać pytań, którymi już się „znudzili”.

Q: W Rosji istnieje portal społecznościowy o nazwie vk.com, w którym istnieje wiele rozmaitych grup, takich jak fan-kafejki różnych artystów, a jedna z nich jest poświęcona Led apple, w której obecnie jest 4000 osób. Wiedzieliście o tym? Co więcej, w tej grupie są ludzie z Rosji, jak również z różnych krajów rosyjskojęzycznych, krajów należących wcześniej do  ZSRR, Wspólnoty Niepodległych Państw. Czy poza Rosją, znacie jakieś kraje należące wcześniej do ZSRR?
A: Youngjun spytał innych, jednak nie znali odpowiedzi. Po długich przemyśleniach odpowiedział „Ukraina i Uzbekistan”.

Q: Jaką książkę ostatnio przeczytaliście lub jaka książka zrobiła na was tak wielkie wrażenie, że nie możecie jej zapomnieć?
Youngjun: Kiedy kupiłem instrument (najprawdopodobniej gitarę), przeczytałem instrukcję – to jest ostatnia książka jaką przeczytałem.

Q: Wiem, że jest jeszcze trochę czasu zanim pójdziecie do wojska, jednak za ile lat planujecie do niego wstąpić?
Youngjun: Za 2 lata. Mam już 25 lat (24 - międzynarodowy wiek), więc mniej więcej, kiedy będę miał 27-28 lat.

Q: Czy stworzycie drugi sezon „Music Note” (kontynuację wykonywania coverów popularnych piosenek), jeśli tak, to kiedy?
Kyumin: Niedługo.

Q: Kiedy?
Kwangyeon: Tak szybko jak to możliwe. W przyszłym roku.
Kyumin: Myślimy o tym.

Q: Czy któryś z waszej piątki chciałby w przyszłości kontynuować naukę?
Kyumin: Nie lubię się uczyć.
Youngjun: Poszedłem do szkoły muzycznej, więc myślę, że nie muszę.

Wiadomość dla rosyjskich fanów:
Youngjun: To nasz pierwszy raz, kiedy odwiedzamy Rosję i jestem bardzo szczęśliwy. Jeśli tylko ponownie zdarzy się taka okazja, na pewno przyjedziemy.

Po pożegnaniu się z nami zaczęli przygotowywać się do koncertu. Dałam mój prezent personelowi.


Koncert zaczął się punktualnie i prawie natychmiast zespół rozjaśnił salę, śpiewając 3 piosenki bez przerwy. Zaraz po tym Hanbyul, biorąc łyk wody, zapytał po angielsku: „Dobrze się bawicie, Moskwo?”, a Kyumin dodał: „Czy wszyscy czują się dobrze?”. Uzyskując w odpowiedzi krzyki i piski, otarł pot z twarzy i oznajmił: „Myślałem, że będzie zimno w Moskwie, ale jest za gorąco, a dziewczyny są również gorące”. Po tym dwójka wokalistów opuściła scenę, aby dać szansę zaprezentować się pozostałym trzem członkom zespołu, grających na instrumentach.


Byłam bardzo zadowolona z faktu, że Hanbyul pochodzi z Australii i język angielski jest jego językiem ojczystym, dlatego naturalnym było, że to on przez większość czasu rozmawiał z fanami.


Wiek publiczności, która przyszła na koncert, wahał się od nastolatek po ich mamy, a w tłumie było widać nawet paru mężczyzn, jeden z nich zaczął robić sobie żarty z Hanbyula [T/N: Nie w negatywnym sensie, chodzi raczej o przyjazne komentarze i dowcipy] i wypowiadał się podczas przerw między piosenkami.

Podczas koncertu zespół wykonał najbardziej popularne piosenki: “Let the Wind Blow”, “Run to You”, “Time is Up”, “Younghee”, “Sadness”, “Someone Met by Chance”, “Bad Boys”,Who Are You”, jak również kilka coverów: “Just the Way You Are” Bruno Marsa i “To Be With You” Mr.Big.


Szkoda, że niewielu ludzi przyszło na ich koncert, jednak z drugiej strony był to duży plus dla tych, którzy przyszli – dzięki niewielkiej publiczności nie było tłoku, dużo osób mogło podziwiać ich z bliska i w pełni doświadczyć tej energii, co można było uzyskać w tak małym klubie, gdzie byli prawie na wyciągnięcie ręki, uśmiechali się tylko dla ciebie, mówili tylko do ciebie, śpiewali tylko dla ciebie i to szczególne, cenne uczucie w tym momencie oraz to pozostające wewnątrz ciepło. Można dużo zapomnieć z upływem czasu, jednak to uczucie pełni życia, rosnącej energii i ciepła nie da się zapomnieć.

Osobiście, muszę powiedzieć, że nie jest to mój pierwszy koncert Led apple. Na początku roku ogłoszono, że zespół będzie miał europejską trasę koncertową, od lutego do marca 2014 (Moskwa nie była na liście), nie zastanawiałam się i pojechałam do Niemiec. Nie będę mówić o koncercie w Cologne, ale byłam bardzo szczęśliwa, że tam pojechałam. Tak więc dla mnie najbardziej ciekawe było to, jakie wrażenia będę miała z drugiego koncertu – czy będę pod tak wielkim wrażeniem jak poprzednio, a może jednak raz wystarczy. Więc zbliżając się do wyjścia na koncercie i widząc mojego ulubionego członka zespołu, jeszcze raz poczułam to samo wewnętrzne ciepło i szczęście, ponieważ zobaczyłam i usłyszałam ich ponownie i jak dla mnie, koncert zdecydowanie trwał za krótko.


Szczyt emocji pojawił się, kiedy chłopcy przyszli wykonać bis na końcu. Wystąpili z dwoma zupełnie nowymi piosenkami, które znajdą się na ich japońskim mini-albumie, który zostanie wydany w październiku/listopadzie tego roku po zakończeniu europejskiej trasy. To było niemożliwe, żeby nie tańczyć i nie śpiewać do „Because of You” –youuuuuuuuuuuuuu, czy „Kiss Me Darling” - K-I-SS - Kiss me Darling (w drodze na przystanek metra nadal śpiewałam te słowa).


Obaj wokaliści – Hanbyul i Kyumin – lali wodą i colą po hali, a Kyumin na końcu rzucił swoją koszulkę publiczności. Fani nagle zaczęli walczyć o koszulkę, jednak końca tej walki nie widziałam, ale podejrzewam że kilka osób zostało posiadaczami koszulki.

Oczywiście, szkoda, że chłopcy przyjechali do Moskwy późno 23 sierpnia i wcześnie rano musieli wyjechać do Helsinek na następny koncert 24 sierpnia, więc nie widzieli niczego. Ale myślę, że Hanbyul wstawił parę różnych zdjęć jako dowód ogólnego entuzjazmu dla tych którzy przyszli na koncert, które dodał na Instagram z podpisem „Dzisiejszy tłum w Moskwie absolutnie NIEWIARYGODNY!!! Zdumiewające.. (Jestem) oniemiały.. #pokójhotelowy #samomasaż #4godzinnysen”.


A lider Youngjun zostawił na Twitterze wiadomość całą po rosyjku “Dziękuję.^^ Do zobaczenia następnym razem ~ !!”

Ja również bardzo chcę zobaczyć ich ponownie! Tak, wyszło na to, że dwa razy to i tak za mało.

P.S. Tak przy okazji tort z ich zdjęciem wręczono chłopakom w imieniu fan-grupy z vk.com, mam nadzieję, że będzie to strzał w dziesiątkę. W dodatku podczas koncertu wielu fanów trzymało tabliczki z napisem „Rosyjskie LEDA”.

CR: Ager @ ShowAsia.ru | ENG: banamas | PL: HD / korekta: aseya99 @ LED Apple Poland

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz